tisdag 24 juni 2008

Jag tror att jag vill att min sexualitet ska vara så här i år




Sigur Rós
video till Gobbledigook, regisserad av Ryan McGinley. Jag tycker den är fantastisk och jag vill att mitt sexliv ska ha den där känslan av lekfullhet, infall, bekymmerslöshet, optimism som förmedlas av videon. Både som singel och när jag är ihop med någon. Jag kunde tycka att filmen Shortbus också låg nära det där; det var faktiskt rätt skönt att se sex som var avslappnat, kreativt och fullt av humor. För ibland kan jag känna att det är så lätt att dels glida in i trygga roller, eller spela upp ett välkänt porrnarrativ för att båda (alla) då vet reglerna. Jag vet inte, men jag har fått för mig att den mer lekfulla vägen är mer öppen för att ha sex med en person, medan den andra handlar en hel del om att dölja puggan. (Jag spekulerar nu, men hur ska man kunna komma någon vart om man inte spekulerar, testar idéer?)

Well, jag ville nog mest blogga lite om videon och berätta att nya Sigur Ròs-albumet är super. Dessutom är sångaren Jónsi Birgisson (och regissören) pugga så man kan känna lite patriotism!

6 kommentarer:

Petter sa...

det är jättemycket lek i puggsex. Tänk på alla roliga lekar med gasmasker och piskor...

Fröken B och fröken D sa...

sådär vill jag att allt mitt sex ska vara, typ alltid.

fröken d

Anonym sa...

Min bror visade mig den för ett tag sen med kommentaren "Så här vill jag ha min midsommar."

Anonym sa...

åh vad bra det här är. tack för tipset!

David sa...

Är det inte lite LOKA över hela den här videon?
För övrigt är hela skivan fantastisk. Den bästa hittills.

D-C sa...

Dina spekulationer kan mycket väl stämma till stor del, i alla fall för många.