lördag 28 juli 2007

No More Sex


I vår bok Bögjävlar ojar jag mig över att jag aldrig får ligga i Sverige, och Daniel säger att det är på grund av mina konstiga kepsar. Nu är det carved in stone, definitivt och slut - jag kommer aldrig mer få ligga i Sverige. I DN på stan intervjuar Kristoffer Poppius mig om vår Voguebal - och texten illustreras med en bild av mig från en engelsk vogue-bal. I rosa peruk och typ tre hattar. Goodbye ligg! Men vad offrar man inte för konsten? En bal på debaser kan ju vara alldeles Fierce! Jag mc:ar och leder evenemanget under mitt alter ego Baddlover, och kommer uppträda med min låt ¨Not Shady, Just Fierce¨. För alla invigda Vogue-freaks kommer jag också spela mitt samarbete med the legendary Octavia Saint Laurent från Paris Is Burning - ¨Be Somebody¨.
Balen kommer bli sjukt fet, och spänningen mellan de anmälda husen är mentalt störd! Work! The catwalk is gonna burn! Pussies will be sore, and the shade will be everywhere! Ovah! Om du vill vara med och tävla, get in touch!
Get your booty on the floor tonight, make my day!
Jag kommer förstås ha på mig min rosa peruk igen. Tänk på mig när ni ligger - och kom ihåg vad jag offrar för att servera er litet fierceness!

TILL ALLA SOM UNDRAR OM DET ÄR FÖR SENT ATT ANMÄLA SIG TILL TÄVLINGEN - DET ÄR ALDRIG FÖR SENT! NI KAN ANMÄLA ER ÄNDA FRAM TILL TÄVLINGEN BÖRJAR!

STHLM IS BURNING
Bögjävlarnas vogue-bal
Debaser Slussen, Karl Johans Torg 1, Stockholm
Tisdagen den 31:a juli, kl 22-03, 50 kronor i dörren, åldersgräns 18 år.

13 kommentarer:

Stefan sa...

Gutte,

Efter detta brandtal borde ju halva stan stå i kö för att få ligga med dig – om så bara för att kalla sig konstmecenater.

Om det inte är så får jag väl mordhota dem.

Robert Cumming sa...

Måste säga att jag har haft svårt att begripa hela konceptet med att man måste klä sig ner till anonymitetsnivå för att få ligga, även efter andra läsningen av Daniels kapitel. Jag menar, en egen snygg stil är ju ett stort plus i min bok. Kan förklaringen ligga snarare i att de välklädda vågar man helt enkelt inte ta kontakt med? Det är ju inte varje dag man lyckas se fabulös ut, och då tvekar man nog en gång för mycket innan man ens tänker på att hälsa.

Roger Wilson sa...

Fast Malte, darling. Även om du ibland vågar dig på en keps här och där....klär inte du dig ganska så anonymiserat? Hur mycket in denial är du?

Stockholm Grand Cru sa...

Alla som knullar (eller 'ligger') på dansgolvet på tisdag lovar jag att bjuda på Champagne!
Å

Petter sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Robert Cumming sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

vilket djävla gnällande; var glad att du slipper liggsår!

fast annars börjar hela grejen med denna kolonialism is burning bli lite tradig - stanley fann sin livingstone och ni bögjävlar fann er livingston; och?

att vita, borgerliga cispersoner profiterar på fattiga svarta, latinobögar och transor är inget nytt.

Petter sa...

haha.. The Thing is back! Jag trodde du blivit tvångsomhändertagen..

Anonym sa...

inte alls min kära lilla nazze. bara för att jag inte delar dypöl med dig betyder inte att jag blivit tilltvålad.

Stefan sa...

vierge,

vi har saknat dig så!

Anonym sa...

jag vet; efter ett tag blir en liksom ett med sin hemorrojd.

Janna sa...

Men hallå!
Har inte läst alla kommentarer... men de som inte vill ligga med dig är ju dumma... Jag är INTE dum...

ps. tack för en fabkväll! onte i fötterna som fan... men men... är man fin får man lida pin...
//Janna aka Joy...

Petter sa...

jag vill ligga med janna! speciellt iklädd guldförpackning!