måndag 23 juli 2007

Vi äro parasiter



För några år sedan hade jag idén att starta en klubb som hette Parasit och som som helt enkelt paratiserade på straighta klubbar. Vi skulle samla massa roliga bögar och sedan gå till en bar och ta över den. I dag läser jag denna artikel om Guerilla Gay Bar i Los Angeles och funderar på om det kanske är dags att återuppväcka idén.

Nu ska det sägas att vi aldrig fick ihop någon större samling parasiter – det blev nog mest bara en artikel i Sylvester och en kväll när jag och Andy spelade på Lokal. Tre puggor dykte upp eller något.

Men det kanske är dags att göra det igen och kanske då högst en gång i månaden. Vad tycker ni? Känns det roligt? Om inte annat kan man gå till ställen där de spelar bra musik och det är ju alltid något gott.

9 kommentarer:

Tommy sa...

Fläskbra idé! P3homo diskuterade sådana klubbar för något år sedan. Då handlade det om stackars småstadspuggor som inte hade någonstans att gå alls, men det så klart, utbudet som är riktat mot puggorna i Stockholm nu är kanske lite småstad. I say go.

Stefan sa...

det är verkligen är dags att återuppliva den där gamla idén om klubb parasit...

men jag vill ju helst att det ska komma flator och parasitera på bögställen (och alla andra ställen). som i går när pattan blev riktigt rolig för att jag vägrade att lämna däck, undvek all musik och det kom fyra fabby flator som jag kunde ägna mig åt och låtsas att jag var någon annanstans.

(sen hade jag så klart apkul med födelsedagsbarnet Andy och hans faghags)

det var rätt kul helt enkelt. ett historisk ögonblick. stefan hade roligt på pattan för första gången sedan sommaren 1999.

Robert Cumming sa...

Är det inte lite väl 90tal det där?

Varför inte helt sonika gå på Lino med synkade ipodar och dansa till musiken man gillar istället?

Stefan sa...

usch malte, det låter som en horribel idé. som att ta ett white party i miami till nästa steg.

Anonym sa...

Jag gillar upplägget. Skulle kännas skönt och befriande. Erövra ny mark, vidga sina egna och andras vyer. Ta över.
Patrik
Jag är på!

Anonym sa...

okej, var när hur???

Stefan sa...

emil, ja när dammet har lagt sig efter alla kommande fester... ;)

Anonym sa...

"Dök upp" heter det, "DÖK" upp. Morr.

Anonym sa...

Jo, jag är den stackars småstadspuggan som drev Gaypiraterna i slutet av 90-talet i Örebro. http://www.sylvester.se/content/article.asp?itemid=1585
Det var dock inte ett lika fint namn som parasit!
Som jag minns det var det svårast att veta vilken musik DJen skulle spelas. Det var ju inga namn man kände igen direkt... I stora staden vet man innan, så där finns det väl aldrig någon anledning att inte parasitera?