tisdag 15 maj 2007

Babsateorin


Jag tror att Stefan pratade om att vi var lite som Spice Girls i Komuttans (Kom Ut) intervju inför boksläppet. Jag tycker det var synd. För vi har mest pratat om att vi är som Barbafamiljen.

Av anledningar som är alldeles för komplicerade för att gå igenom här kallade jag och Petter det hela för Babsa i stället för Barba (och ja, det har att göra med Babsan).

Jag fick naturligtvis bli Babsafin.
Stefan blev Babsabok.
Petter blev Babsaskön, tyckte han, men egentligen var han väl Babsalala.
Tomas hade ingen direkt, men vi tänkte att han kanske var Babsastark, eftersom han är den som är mest "manligt identifierad" av oss alla.

Varpå Roger säger: "Vem är jag då? Jag har ingen. För att jag inte har någon personlighet... Jag är grå."

Men Roger var visst någon: Babsabutter.

Inte var han nöjd med det heller.

7 kommentarer:

Stefan sa...

Jag ville mest att vi skulle vara Spice Fags så att jag fick vara Old Spice... Du kunde vara Fashion Spice och så vidare... Roger hade nog blivit Grumpy Spice.

Roger Wilson sa...

Det där skulle jag ju skriva en krönika om i Stil tänkte jag.
Problemet för er är ju att jag är så versatile (i ordets alla bemärkelser). Jag kan allt. Verkligen allt. Medan ni andra är stela små bögklichéer.

Daniel sa...

Babsabutter är ingen kliché?

Stefan sa...

Men Daniel, låt henne hållas nu. Så ja, visst, ALLT ryms inom Roger. Det är därför han alltid kan prata om sig själv.

Petter sa...

jag skiftar mellan babsaskøn och babsalala - jag ar transgendered. tomas ar osynligjord. Ar han kanske babsalesb?

Anonym sa...

Min teori är att Tomas är barbaskön eftersom han är den hårigaste av er fem.

Anonym sa...

Ohmygod, det är ju Reservoir Puggs! Påminner om när de bitchar om att de inte vill heta Mr Orange, Mr Pink, etc. Rolitt!!!